Rabu, 27 November 2013

LABUAN ARTS FESTIVAL 2013 - MEDAN PERJUANGAN PENGIAT SENI

Labuan Arts Festival 2013 telah diadakan pada 15 - 17 November 2013 bertempat di Kompleks Sukan Air Antarabangsa Labuan. Festival ini merupakan acara tahunan bagi WP Labuan yang dianjurkan oleh Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan Malaysia WP Labuan. Festival ini juga merupakan julungkalinya Kraftangan Malaysia Cawangan Sabah dijemput dan menyertai dengan mengadakan Promosi Jualan Kraf.
Sepanjang promosi ini berlangsung Pengarah PKKM Cawangan Sabah, Encik Abdul Rahman Omar telah turun padang untuk menyaksikan sendiri pada usahawan kraf Sabah memasarkan produk kraf mereka. Sepanjang lawatan Pengarah cawangan Sabah terdapat juga usahawan kraf baru dari Labuan sendiri yang sempat ditemui dan didaftarkan sebagai usahawan kraf di bawah seliaan Kraftangan malaysia cawangan Sabah. 

Festival ini telah ditutup dengan rasminya oleh Yang Berhormat Ahli Parlimen Labuan Tuan Rozman Datuk Hj. Isli yang disaksikan oleh ribuan masyarakat Labuan. Festival ini telah berjaya dilaksanakan dan telah mengubah suasana apabila buat pertama kalinya PKKM Cawangan Sabah membuat persembahan produk kraf dari pelbagai bidang seperti Hasil Rimba, Aneka kraf Aksesori Wanita, Produk Bunga Kristal, Hasil Logam dan Produk Gubahan Hidupan Laut di khemah yang disediakan kepada pihak Kraftangan Malaysia Sabah.

Gambar-gambar sekitar Labuan Arts Festival 2013.

Gambar produk dan usahawan baru WP Labuan







Promosi Jualan Kraf Usahawan Sabah





Tiada ulasan: